シラバス参照

科目名 英語リーディングⅡ(基礎2) 
担当者氏名

WICKING PAUL DAVID

全開講対象学科 外国語学部国際英語学科
年次 1年次 
クラス  
講義学期 後期 
単位数
必選区分 必修科目 
学期・曜日・時限  
部門 専門教育部門-第一外国語科目 
備考  



準備学習・事後学習
・各 Unit のVocabulary Development の頁を参考に単語テストの準備
・各 Unit のリーディングの内容を事前に読み、理解しておく
・毎回、授業時間の半分の自学自習をすること 
課題・定期試験に対するフィードバック
テキスト課題については、次回事業時に講評・解説等を行う。定期試験については、試験終了後2週間以内に講評等をWebClassに掲示する。 
履修上の留意
本授業では多読 (Extensive Reading: ER) が取り入れらている。学生は授業外の時間にレベル分けされた多くの様々な洋書を読むことが求められ、その成果として提出されたブックレポートは成績の一部として評価される。また教員はその活動の一端を授業時に学生同士で共有させたり、公表させたりすることもある。多読によって学生は英文の速読力、語彙力、文法知識、読解力に対する実力と自信をつけるだけでなく、英文を楽しみながら読む習慣も身につくのである。 
授業の概要と目的
This class will use an all-English textbook that includes a balance of real-world content, reading skills sections, and Vocabulary Practice. Through this text-based, TBL-style class, students will gain a deeper understanding of the world and their place in it, as well as master the key skills necessary to be an effective and critical reader and the words and phrases necessary for academic reading. 
アクティブ・ラーニング
ペアワークやグループワークを用いたTBL型授業。 
該当するCP(カリキュラム・ポリシー)およびDP(ディプロマ・ポリシー)
本授業は、CP2およびDP2に該当する。 
実務経験と授業内容の関係
特になし 
科目ナンバリングコード
FE11007 
サブタイトル
実践的英語読解力の養成 
到達目標
CEFR level B1.
By the end of this course, students will be able to:
• Find the meaning of words and the main ideas from paragraphs and text
• Have a better understanding of collocations, word root, prefix, suffix
• Increase reading speed
• Read large numbers of graded readers at outside of class time through the MReader 
授業計画
【項目欄】 【内容欄】
1. Introduction  Explain the purpose of the subject, how to study it, and how to evaluate it 
2. 7 Energy Solutions

A: Powering the Planet 
A: Identifying Pros and Cons (2)
A: Collocations with steep
A: Evaluating Pros and Cons 
3. 7 Energy Solutions

B: City of the Future? 
B: Identifying an Author's Opinion
B: Word forms: verb, noun, adjective
B: Applying Ideas; Synthesizing 
4. 8 Epic Engineering

A: China's Grand Canal 
A: Understanding Vocabulary: Compound Words
A: Word root nov
A: Interpreting Meaning 
5. 8 Epic Engineering

B: Highway of Dreams 
B: Inferring Information (1)
B: Collocations with dense
B: Synthesizing Ideas; Applying Ideas 
6. 9 High-Tech Solutions

A: The Power of Virtual Reality 
A: Applying Information from a Text
A: Word root down
A: Evaluating Pros and Cons 
7. 9 High-Tech Solutions

B: High-Flying Helpers 
B: Recognizing Text Coherence
B: Collocations with aid
B: Applying Ideas; Evaluating Pros and Cons 
8. Mid-term summary and review  Review and explain the learning from the first half of the semester 
9. 10 All in the Mind

A: What's on Your Mind? 
A: Identifying Text Organization
A: Collocations with vast
A: Applying Concepts 
10. 10 All in the Mind

B: Inside Animal Minds 
B: Recognizing Lexical Cohesion (1)
B: Word root nounce
B: Evaluating Using Criteria; Synthesizing Ideas 
11. 11 Visual Pioneers

A: Van Gogh's World 
A: Inferring Information (2)
A: Word root sen(s) 
12. 11 Visual Pioneers

B: Seeing the Light 
B: Recognizing Lexical Cohesion (2)
B: Word root nat
B: Evaluating Evidence; Evaluating Pros and Cons; Synthesizing 
13. 12 Far Out

A: Defying Gravity 
A: Understanding Vocabulary: Phrasal Verbs
A: Prefix -ize
A: Evaluating Challenges 
14. 12 Far Out

B: The Ultimate Trip 
B: Understanding Appositives
B: Collocations with precious
B: Speculating; Synthesizing 
15. Summary and review of the semester  Summarize and reflect on the learning of the entire semester 
テキスト
【書籍名】 【著者】 【出版社】
1. Reading Explorer 3 (Third Edition)  Nancy Douglas and David Bohlke  Cengage (9780357116272) 
参考文献
【書籍名】 【著者】 【出版社】
1. Oxford Learner’s Dictionary     
授業方法の形式
講義(授業は全て英語で行う)(対面授業) 
授業の実施方法
対面授業 
成績評価方法
期末課題(30%)、中間課題(30%)、多読レポート(20%)、単語テスト(10%)、 授業への取組 (10%) 
成績評価基準
C(合格)となるためには、到達目標を最低限達成することが必要である。 
受講生へのメッセージ
リーディングに主軸を置く授業だが、その他の英語技能を活用する機会も適宜設けられているので、他の英語スキル科目で学んだことをこの授業でも積極的に生かすよう心がけよう。 
参考URL
画像
ファイル
更新日時 2023/12/06 17:52


PAGE TOP