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科目名 ビジネス・コミュニケーション 
担当者氏名

WESTBY JOHN CARL

全開講対象学科 人間学部人間学科
年次 2年次 
クラス  
講義学期 後期 
単位数
必選区分 選択科目 
学期・曜日・時限  
部門 専門教育部門-国際・コミュニケーション系 
備考  



準備学習・事後学習
Students may want to preview lessons before classes; keeping a vocabulary notebook will be required. 毎回、講義時間の2倍の自学自習をすること。 
課題・定期試験に対するフィードバック
Students can receive feedback on their homework during my office hours or by messaging me through Google Classroom. 
履修上の留意
Students should be prepared to voluntarily and actively participate in class because 25% of their grade will depend on their doing so. 
授業の概要と目的
The aim of this course is to familiarize the students with the language of international business, business customs, and relevant social skills. 
アクティブ・ラーニング
該当するCP(カリキュラム・ポリシー)およびDP(ディプロマ・ポリシー)
本科目はCP2およびDP2、DP3に位置する。 
実務経験と授業内容の関係
科目ナンバリングコード
(科目ナンバリングコード:HH21306) 
サブタイトル
Communication Skills for the Workplace 
到達目標
The students will gain an understanding of the language and other skills required in the workplace. 
授業計画
【項目欄】 【内容欄】
1. Introduction  introductions, class explanation 
2. Chapter 1 Part 1  First meetings: introductions, talking about yourself, telephone numbers 
3. Chapter 1 Part 2  First meetings (cont.): who are you?, interviews, culture file 
4. Chapter 2 Part 1  You and your company: introducing your company, company activities, departments 
5. Chapter 2 Part 2  You and your company (cont.): numbers, starting a conversation, culture file 
6. Chapter 3 Part 1  Visiting a client: arriving for an appointment, at reception, meeting people 
7. Chapter 3 Part 2  Visiting a client (cont.): finding the right room, numbers, culture file 
8. Chapter 4 Part 1  Business activities: describing routines, how often?, company activities 
9. Chapter 4 Part 2  Business activities (cont.): numbers and times, what's your job like?, culture file 
10. Chapter 5 Part 1  Fixing an appointment: arranging to meet, speaking to reception, fixing an appointment 
11. Chapter 5 Part 2  Fixing an appointment (cont.): ordinal numbers, telephoning, culture file 
12. Chapter 6 Part 1  Requests and offers: placing an order, requests and offers, decimals 
13. Chapter 6 Part 2  Requests and offers (cont.): checking information, ordering by phone, culture file 
14. Chapter 7 Part 1  Company and personal history: company history, Issey Miyake 
15. Wrap Up  conclusions, grammar/vocabulary evaluation 
テキスト
【書籍名】 【著者】 【出版社】
1. Business Venture 1 (student book with CD) ISBN 978-0-19-457817-2   Barnard/Cady  Oxford 
参考文献
【書籍名】 【著者】 【出版社】
1. 特になし     
授業方法の形式
演習 
授業の実施方法
対面授業 
成績評価方法
Students will be evaluated based on their participation in class (25%), completion of a vocabulary notebook (25%), and their performance on an evaluation (50%). 
授業回数の3分の2以上の出席に満たない場合は欠格とする。
C(合格)となるためには、到達目標を最低限達成することが必要である。 
成績評価基準
C (合格)となるためには、到達目標を最低限達成
することが必要である。 
受講生へのメッセージ
Students should attend regularly, participate actively in class, learn new vocabulary words as they arise, and dedicate themselves to improving their English language skills. 
参考URL
画像
ファイル
更新日時 2023/02/10 12:20


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